Перейти до основного вмісту

23 рік текст сімдесят дев'ятий

 

сьогодні ти приходиш в царство розбурханої води

що коли схиляєшся попити ти бачиш демона

який приміряє твоє відображення коли відомо

що у солдата немає відображення і все навпомацки

навіть отче наш більше вгадане за звуками

які колись чув малим від матері більше за істину

знедоленого якому й кусень хліба видається

правдою яка лише відтермінує кляту смерть

і що в тій молитві як не відгуки баха

музики плавної заспокійливої досить осінньої

аби прийняти завершення будь-чого як належного

і тут у царстві розбурханої води все більше

масок карнавальних розмов приземлених і трохи

музики яка все глушить і розбурхує кров

що страшно зізнатись вихід у пітьму вже

не означає повернення і фото на пам’ять зітре

будь-яку пам’ять попливе колами від прицільного

вогню а ти вдаватимеш правильність і

бережливість навіть сидітимеш з відкритим

затвором мовляв без патрону все безпечно

а тобі казатимуть що зброя лише пилом наб’ється

і тихо скотч здеруть накинуть всередину землі

і зерно на додачу аби на ранок вже пустило

стебло і в розмовах воїнів смерть то мотузка поміж

твариною і надлюдиною балансування на виставі

аби у глядачів проявився увесь спектр емоцій

і їхні лики прикрасили б полотна музею війни

і на фоні в затверділі вікна хтось зазирне з нудьги

і побачить образ божий і мовить отче наш

голосом здавленим ніби потопельник в останні

хвилини гойдається хвилями високими і відганяє

сонливість невідворотну за якою слідує безодня

а демон шепоче пливи і пливи мені потрібне твоє

обличчя

 

23р.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

хлопчик для биття

  в мене посада хлопчика для биття, інакше я підведу людей довкола себе, інакше вони виваляться на вулиці, стріляючи з рушниць і розмахуючи ножами. чи міг би ти зателефонувати замість мене, чи міг би ти піймати кулю замість мене, прикласти її до вуха і заплющити очі - будь чужим скільки хочеш, скільки хочеш.   тисни на газ, зшивай перехрестя, підпалюй листя, перекривай кисень - мені все пробачили, мені все пробачили, мені страшно, але вдома страшніше.   диктую штрих-код сліпій продавчині, купую пляшки чесно і почасти, прийди сюди знову і най думають: ти чоловік чи жінка, гормональний збій; обличчя впритул до лінолеуму - сниться осінь і пістолети янголів, уся плоть шипить над вогнем, а тепер будь собою і відійди вбік.   тисни на виклик, зшивай лікарів, досить біла кімната щоб удавати жертву, про мене забули, про мене забули - мене виписують, але дома страшніше.   2021

На Великдень до тебе ніхто не приїде. Розділ1

  — Не можна брехати матері! — пролунало в салоні в несподіваній паузі між треками «техно-мінімал» та одночасно при різкому уповільнені оборотів двигуна «Форда Фокуса», коли він намагався пронестись коліщатами над дірявим асфальтом, не витискаючи гальмо в підлогу, аби сіру автівку раптово не занесло на порожній нічній дорозі. Слова одночасно налякали і здивували Павла. Здивування виникло від того, що це їх вимовила Оля, без двох місяців тридцятирічна дизайнерка, яка встигає одночасно працювати в рекламному агентстві, фотостудії і ще викладає основи дизайну в місцевому коледжі. «Дівчинка з трьома роботами» — так кликав її Павло. Дивно, що дизайнерка щось говорить про брехню. Дизайнерка! Павло не вірить дизайнерам, йому здається, що професія цих людей — без розбору упаковувати в гарну обкладинку все підряд, аби тільки око споживачів могло вхопитися за красиву обгортку. Тому й дивно. Особливо тепер, коли вони вже кілька годин в дорозі, а до моря ще їхати і їхати. Мінімум чотири години.

"Підземні ріки течуть" Євгена Ліра: вище від страху

Після тривалої паузи я потрохи навертаюсь до оглядів книжок, причому роблю це не на фб, а в своєму блозі (даруйте, пане Цукерберг, але той ваш виступ в конгресі був непереконливим). Цього разу я стартую із Євгенія Ліра і його збірки "Підземні ріки течуть" горор-оповідань чи містичних оповідань - тут вже кожен читач може визначитись персонально, а я переходжу до справи. Містика в людській уяві є не стільки жанром, а стільки рефлексом, що десь у просторі нашого світу відбуваються незбагненні процеси, яким наша уява мимоволі надає впізнаванні та відлякуючі образи. З одного боку, неможливо надати пояснення звивинам своєї фантазії, а з іншого, незрозуміле притягує до себе питливий розум. Закриваючи двері до пітьми перед іншими людьми, особливо, перед дітьми, ми почасти забуваємо, що й самі були маленькими, що ми велися на заборонені плоди доки не куштували їхнє солодке і всю супутню гіркоту. В своїх оповіданнях автор концентрує гіркоту, згущуючи пітьму до цілком красивих маг